کنفوسیوس فیلسوف و سیاستمدار چینی در زمان فصل بهار و فصل پاییز بود که به صورت سنتی الگوی حکیمان چینی در لحاظ گرفته می گردد.آموزه ها و فلسفه کنفوسیوس زیربنای فرهنگ و تمدن و جامعه آسیای شرقی میباشد و تاکنون در سراسر چین و آسیای شرقی تأثیرگذار مانده میباشد.کنفوسیوس خویش را جابجایی دهنده قیمت های عصر های گذشته می دانست که داعیه میکرد در حین وی رها گردیده بودند.آموزه های فلسفی وی به اسم کنفوسیوس بر رفتار فردی و حکومتی، صدق رابطه ها اجتماعی، عدل و داد، بخشندگی و اخلاص تأکید داشت.رهروان وی در طی زمان صد مدرسه فکری با اکثری از مکاتب دیگر رقابت کردند، البته در طی سلسله کین به عایدی ضابطهگرایان سرکوب شدند.بعداز فروپاشی کین و برد هان بر چو، ذهن ها کنفوسیوس در دولت نو گزینه پذیرش قانونی قرار گرفت. حواله یوان در زمان تانگو در سلسله های سونگ، کنفوسیوسیسم به سیستمی تبدیل شد که در غرب تحت عنوان نئوکنفوسیوسیسم و بعداً تحت عنوان کنفوسیوسیسم تازه شناخته میشود.آئین کنفوسیوس بخشی از بافت اجتماعی و نحوه معاش چین بود.از دید کنفوسیوسیان، معاش روزانه عرصه آئین بود.به صورت سنتی به کنفوسیوس اعتبار داده میشود که اکثری از متن ها کلاسیک چینی، مثلا کل پنج کلاسیک را نوشتن یا این که بازنویسی نموده است، ولی پژوهشگران امروزی در نسبت دادن بیانات خاص به خویش کنفوسیوس محتاط می باشند.قصارهای مرتبط با تعالیم وی در آنالکتس گردآوری شد، البته فقط سال ها بعد از مرگ وی.اصول کنفوسیوس با سنت و اعتقادوباور چینی اشتراکاتی داراست.وی با فرزند پرستی از وفاداری کار کشته خانوادگی، تکریم اجداد و احترام به بزرگترها بوسیله فرزندان و همسران به وسیله همسرانشان تامین کرد و خانواده را تحت عنوان مبنایی برای حکومت ایده آل سفارش کرد.وی از اصل پر اسم و رسم «آنچه را که نمیخواهی با خودت صورت بپذیرد با دیگر افراد اعمال نده»، یعنی ضابطه طلایی، تامین میکرد.
کنفوسیوس فیلسوف و سیاستمدار چینی در زمان فصل بهار و فصل پاییز بود که به صورت سنتی الگوی حکیمان چینی در لحاظ گرفته می گردد.آموزه ها و فلسفه کنفوسیوس زیربنای فرهنگ و تمدن و جامعه آسیای شرقی میباشد و تاکنون در سراسر چین و آسیای شرقی تأثیرگذار مانده میباشد.کنفوسیوس خویش را جابجایی دهنده قیمت های عصر های گذشته می دانست که داعیه میکرد در حین وی رها گردیده بودند.آموزه های فلسفی وی به اسم کنفوسیوس بر رفتار فردی و حکومتی، صدق رابطه ها اجتماعی، عدل و داد، بخشندگی و اخلاص تأکید داشت.رهروان وی در طی زمان صد مدرسه فکری با اکثری از مکاتب دیگر رقابت کردند، البته در طی سلسله کین به عایدی ضابطهگرایان سرکوب شدند.بعداز فروپاشی کین و برد هان بر چو، ذهن ها کنفوسیوس در دولت نو گزینه پذیرش قانونی قرار گرفت. حواله یوان در زمان تانگو در سلسله های سونگ، کنفوسیوسیسم به سیستمی تبدیل شد که در غرب تحت عنوان نئوکنفوسیوسیسم و بعداً تحت عنوان کنفوسیوسیسم تازه شناخته میشود.آئین کنفوسیوس بخشی از بافت اجتماعی و نحوه معاش چین بود.از دید کنفوسیوسیان، معاش روزانه عرصه آئین بود.به صورت سنتی به کنفوسیوس اعتبار داده میشود که اکثری از متن ها کلاسیک چینی، مثلا کل پنج کلاسیک را نوشتن یا این که بازنویسی نموده است، ولی پژوهشگران امروزی در نسبت دادن بیانات خاص به خویش کنفوسیوس محتاط می باشند.قصارهای مرتبط با تعالیم وی در آنالکتس گردآوری شد، البته فقط سال ها بعد از مرگ وی.اصول کنفوسیوس با سنت و اعتقادوباور چینی اشتراکاتی داراست.وی با فرزند پرستی از وفاداری کار کشته خانوادگی، تکریم اجداد و احترام به بزرگترها بوسیله فرزندان و همسران به وسیله همسرانشان تامین کرد و خانواده را تحت عنوان مبنایی برای حکومت ایده آل سفارش کرد.وی از اصل پر اسم و رسم «آنچه را که نمیخواهی با خودت صورت بپذیرد با دیگر افراد اعمال نده»، یعنی ضابطه طلایی، تامین میکرد.